HOOFDPIJN !!!

Ik heb altijd hoofdpijn

Wat is er te doen tegen hoofdpijn?

Allereerst is het belangrijk achter de oorzaak te komen. Je hebt het in allerlei soorten en maten. Van een spanningshoofdpijn tot een migraine of clusterhoofdpijn. Wat zou een oorzaak kúnnen zijn..? Zit je bijvoorbeed de hele dag op je tablet te kijken of telefoonscherm? Vervelend kantoorbaantje en foute hoogte computer? Teveel thuis en te weinig frisse lucht? Piekerbol? En zo kun je nog even doorgaan. Als je alles hebt uitgesloten en de doktoren kunnen niets vinden of hebben geen remedie, wat kún je dan zelf nog…

Natuurlijk kunnen er allerlei dieper liggende oorzaken zijn, maar die ken je waarschijnlijk zelf al.

In eerste instantie wil je van de pijn af. Dat zou kunnen via massage, maar ook bijvoorbeeld door de nek of schouder te behandelen via drukpunten. Want hoofdpijn komt vaak  ‘uit de nek of de schouder’. Ook is het heel goed mogelijk dat de pijn wordt veroorzaakt door bijvoorbeeld een probleem met je heupen of problemen met je voeten. Wellicht loop je veel en heb je een steunzooltje nodig. Die drukpunten behandelen is eigenlijk niets meer of minder dan de stresspunten opzoeken die de pijn veroorzaken. Daar waar de pijn zich manifesteert hoeft niet het probleem te zitten.

Denk maar aan iemand met een hartaanval. Die voelt de pijn ook in z´n arm, schouder en kaak.
Dit zelfde verhaal geldt ook voor  nek- rug- en schouderpijn.

Tijdens een Shiatsu behandeling ervaar je vaak een diepe ontspanning waardoor je zelf makkelijker relativeert. Daardoor sta je ook meer open voor wat een oorzaak zou kunnen zijn. Want uiteindelijk kun je pas iets oplossen als je de oorzaak weet. Anders is het alleen maar symptoombestrijding.

Hier is een hele mooie link naar een pagina over allerlei soorten hoofdpijn en wat je er eventueel tegen zou kunnen doen.